Контрацепция по време на менопаузата [Експертни съвети]

На 48 години съм и от години пия противозачатъчни хапчета Mercilon. Никога не съм имал проблеми поради това и започнах да ги приемам, защото имах проблеми с болезнен и нередовен период след раждането на децата ми. Опитах се да спра да ги приемам преди 3 години, но след това получих проблеми с нередовния цикъл. Периодът беше значително удължен. Знам, че те трябва да бъдат преустановени, но се чудя дали след толкова дълъг период на прием няма да го усети твърде болезнено (очевидно това е шок за организма - лишаването му от такава доза хормони). Как да го направя безболезнено за организма и, разбира се, как да се предпазя от бременност след спиране на хапчетата?

След спиране на хапчето няма шок. Вие сте в менопаузата и ако имате симптоми, това е свързано с това. Бих ви посъветвал да се консултирате с лекуващия лекар. След спиране на хапчето можете да отидете направо на хормонална терапия в менопауза или да наблюдавате вашето благосъстояние и цикли в продължение на няколко месеца след спирането му и след това да решите какво да правите. След спиране на хапчето можете да използвате всякакви други методи, включително спирала, освен ако Вашият лекар не Ви каже друго.

Не забравяйте, че отговорът на нашия експерт е информативен и няма да замести посещението при лекар.

Барбара Гжехоциньска

Асистент в Катедрата и клиниката по акушерство и гинекология в Медицинския университет във Варшава. Приемам частно във Варшава на ул. Krasińskiego 16 m 50 (регистрацията е достъпна всеки ден от 8 до 20 часа).

Тагове:  Новини Новини сексуалност 

Интересни Статии

add
close