Хипотиреоидизъм и хормонални контрацептиви [Съвети на експерти]

Имам хипотиреоидизъм от няколко години. Въпреки приемането на лекарства (Euthyrox 75 дневно), менструалният цикъл не е напълно балансиран. Наясно съм, че нивата на хормоните ми се колебаят постоянно. Извеждам го от неразположението си, различното чувство на температура и, разбира се, нервите ми или промените в настроението. Страхувам се да започна да използвам хормонална контрацепция, страхувам се, че това ще има още по-голямо влияние върху здравето и благосъстоянието ми, което често ме изтощава, и не искам да мисля през какво преминават близките ми с мен. Гинекологът и ендокринологът казват само, че е малко вероятно да си повлияят, но все пак не ме убеждават. Не искам да съм морско свинче, за да се опитвам да намеря подходящите лекарства за мен в продължение на месеци. Безопасна ли е комбинацията от два хормонални препарата и еднократното използване на хапчето "po" ще наруши целия хормонален баланс на тялото ми?

Можете да използвате хормонална контрацепция и да приемате Еутирокс едновременно. Хапчето "po" е разработено за спешни случаи. Не е подходящ за жени, които имат редовен полов акт. Ако се приема по-често от препоръчаното, може да причини сериозни хормонални нарушения.

Не забравяйте, че отговорът на нашия експерт е информативен и няма да замести посещението при лекар.

Барбара Гжехоциньска

Асистент в Катедрата и клиниката по акушерство и гинекология в Медицинския университет във Варшава. Приемам частно във Варшава на ул.Krasińskiego 16 m 50 (регистрацията е достъпна всеки ден от 8 до 20 часа).

Тагове:  хранене Здраве Wellness 

Интересни Статии

add
close